Italy.jpg

Statisztika

Cikkmegtekintések találatai
95315

 

 

Tavasszal a vitamin és ásványi anyag visszapótlásra érdemes csírákat enni. Ezeket akár mi magunk is készíthetjük egész évben. Amire szükség van: csíráztatásra szolgáló magok, egy csíráztató edény (vagy szűrőedény) és egy kis napi szintű gondoskodás. Fontos, hogy csak csíráztatásra szánt magokat használjunk, mert a hagyományos vetőmagokat vegyszerrel kezelik, és súlyos problémákat okozhatnak.

 

Csírák előnyei:

  • enzimekben gazdag élő táplálék – ezekből egyébként is keveset fogyasztunk
  • minden benne van, ami az Élethez kell, koncentráltan tartalmazza a vitaminokat, nyomelemeket, ásványi anyagokat
  • feltöltik a szervezet lemerült raktárait
  • harmonizálnak, gyógyítanak, méregtelenítenek
  • nincsenek semmilyen kémia szerrel kezelve növekedésük során, ráadásul vannak bio magok is

 

Néhány csíra és legjellemzőbb tulajdonságaik a teljesség igénye nélkül:

 

Búzafű

  • rákellenes
  • lúgosító
  • gyulladásgyátló, antibiotikus
  • érvédő

 

Hagyma

  • gyulladáscsökkentő, antiszeptikus
  • immunerősítő
  • koleszterincsökkentő
  • méregtelenítő

 

Retek

  • természetes antibiotikum
  • immunerősítő
  • nyákoldó - felső légúti problémák esetén különösen ajánlott
  • vesetisztító
  • reumaellenes

 

Mustár

  • gyulladáscsökkentő
  • méregtelenítő
  • vér és nyálkahártya tisztító
  • májregeneráló, epére kedvező hatású
  • csökkenti az emésztési zavarokat
  • hajhullást megszüntető

 

Lucerna

  • vércukorszint csökkentő
  • lúgosító
  • magas klorofill tartalma miatt szív és érvédő
  • mellrák megelőző növényi hormontartalma miatt
  • magas B12 tartalma miatt vérszegénység csökkenthető vele

 

Vöröskáposzta

  • gyulladáscsökkentő, fekélygyógyító
  • vértisztító
  • rákellenes enzimeket tartalmaz

 

Csírák felhasználása:

Fogyaszthatjuk „csak úgy”, kenyérre téve, salátába vagy müzlibe keverve, krémlevesek tetejére (ne legyen a leves forró, mert elvész a csíra élő táplálék jellege). Ízviláguk változatos: vannak csípős, kevésbé csípős és kellemes ízűek – érdemes kísérletezni.

 

Csíráztatás általános feltételei: kb. 20 °C fok, világos, napsütötte hely és általában napi kétszeri öntözés. Csíráztató tálban vagy üvegedényben is csíráztathatunk. Fontos, hogy ne lepje el a magokat a víz, mert könnyen megrohadhatnak! Érdemes egy speciális csíráztató edényt használni, aminek a tálca része alul lyukacsos és a felesleges víz lefolyik.

Csíra típustól függően pár nap alatt kész a fogyasztható csíra, de ezt a gyártók a csomagoláson fel is tüntetik, amit célszerű betartani. Ha szakaszosan vetjük, mindig lesz valamilyen csíránk.

A kész csíra néhány napig hűtőszekrényben tárolva fogyasztható.  Amint színén látjuk, illatán érezzük, hogy már nem friss, fogyasztásra nem alkalmas, vagy akár elkezd penészedni, ne használjuk, mert egészségtelen, sőt akár súlyosan betegségekhez is vezethet. Várandósoknál, kisgyerekeknél, legyengült szervezetűeknél nagy körültekintést igényel a fogyasztásuk.

 

Éljünk a természet egyik legkisebb, de az egyik legjelentősebb élő táplálékával is!

 

Mádai Andrea

reflexológus természetgyógyász

06 70 276 15 05

www.kislotusz.hu